Alkohol verzus demencia
U starších ľudí, ktorí mierne popíjajú alkohol je menšia pravdepodobnosť, že sa u nich vyvinie demencia ako u abstinentov. Vyplýva to z výsledkov výskumu austrálskych vedcov, ktorý uverejnil časopis American Journal of Psychiatry.
Tím z Centra pre mentálne zdravie Austrálskej národnej univerzity realizoval niekoľko štúdií, do ktorých bolo zahrnutých okolo 10.000 ľudí. "Zistili sme, že medzi ľuďmi, ktorí popíjali malé množstvo alkoholu je o 28 percent menšia pravdepodobnosť vývinu Alzheimerovej choroby ako u abstinentov, o 25 percent nižšia možnosť vzniku cievnej demencie a o 26 percent menší výskyt akejkoľvek demencie," uviedla doktorka Kaarina Ansteyová. Vedci zatiaľ nevedia, prečo môže mierne požívanie alkoholu nebezpečenstvo demencie znížiť. Možno je to spôsobené tým, že alkohol má ochranný efekt pri znižovaní zápalových srdcových chorôb a ďalším faktorom môžu byť možno aj spoločenské kontakty, s ktorými sa zväčša pitie alkoholu spája. Vedci tiež zistili, že vzťah medzi pitím a demenciou sa nelíši v prípade mužov a v prípade žien. Nezaoberali sa však druhom konzumovaného alkoholu, ani tým, či zistené skutočnosti platia aj pre konzumáciu alkoholu v mladom veku.
Foto: isifa.com
Tím z Centra pre mentálne zdravie Austrálskej národnej univerzity realizoval niekoľko štúdií, do ktorých bolo zahrnutých okolo 10.000 ľudí. "Zistili sme, že medzi ľuďmi, ktorí popíjali malé množstvo alkoholu je o 28 percent menšia pravdepodobnosť vývinu Alzheimerovej choroby ako u abstinentov, o 25 percent nižšia možnosť vzniku cievnej demencie a o 26 percent menší výskyt akejkoľvek demencie," uviedla doktorka Kaarina Ansteyová. Vedci zatiaľ nevedia, prečo môže mierne požívanie alkoholu nebezpečenstvo demencie znížiť. Možno je to spôsobené tým, že alkohol má ochranný efekt pri znižovaní zápalových srdcových chorôb a ďalším faktorom môžu byť možno aj spoločenské kontakty, s ktorými sa zväčša pitie alkoholu spája. Vedci tiež zistili, že vzťah medzi pitím a demenciou sa nelíši v prípade mužov a v prípade žien. Nezaoberali sa však druhom konzumovaného alkoholu, ani tým, či zistené skutočnosti platia aj pre konzumáciu alkoholu v mladom veku. Foto: isifa.com
Ďalšie články
10.05.2012 10:42 Zdravé chudnutie v jednej krabičke - krabičková diéta16.02.2010 16:35 Optimisti vs. upchatý nos
18.01.2010 15:02 Nadváha ako celosvetový problém
15.01.2010 10:30 Nebezpečný spánkový deficit
13.01.2010 11:55 Paradentóza sa dá liečiť

































































































