Pivo a osteoporóza
Ženy, ktoré si pravidelne doprajú miernu dávku piva, si zrejme posilňujú kosti. K tomuto záveru dospeli španielski vedci, ktorí vo svojej štúdii konštatujú, že ženy, ktoré pravidelne pijú pivo majú lepšiu hustotu kostí ako ženy, ktoré sa mu vyhýbajú.
Odborníci však zároveň upozorňujú, že na lepší stav kostí majú vplyv najmä rastlinné hormóny obsiahnuté v pive, no v žiadnom prípade nie alkohol. Varuje tiež, že pitie viac ako dvoch jednotiek alkoholu denne naopak kostiam škodí. Štandardne sa za jednotku alkoholu považuje tretinka piva, 1,5 decilitru vína alebo 40 ml destilátu.
Ženy v staršom veku často trpia osteoporózou, čo je ochorenie kostného tkaniva, ktoré vedie k zvýšenej krehkosti kostí. Vedci hľadajú látky, ktoré by mohli pomôcť ženám udržať si pevné kosti i vo vysokom veku. Autori štúdie z univerzity v španielskom Caceres upozorňujú, že, samozrejme, nikomu neodporúčajú piť pivo na podporu zdravých kostí, ale na druhej strane zdôrazňujú, že fytoestrogény obsiahnuté v pive si zasluhujú ďalší výskum.
Do štúdie zahrnuli 1700 žien s priemerným vekom 48 rokov a ultrazvukom zmerali hustotu kostí u prstov. Výsledky porovnali s ďalšími faktormi, ako je váha, vek a pitie alkoholu.
Zistili, že ženy, ktoré si doprajú päť tretiniek piva za týždeň mali oveľa lepšiu hustotu kostí ako ženy, ktoré alkohol nepili vôbec. Ich zistenia zodpovedajú aj skorším výskumom, ktoré dospeli k záveru, že pitie v priemere ôsmich jednotiek alkoholu týždenne môže byť zdraviu prospešné, no zároveň zôrazňujú, že hranica medzi "zdravou" a škodlivou dávkou alkoholu môže byť veľmi jemná.
Foto: isifa.com
Odborníci však zároveň upozorňujú, že na lepší stav kostí majú vplyv najmä rastlinné hormóny obsiahnuté v pive, no v žiadnom prípade nie alkohol. Varuje tiež, že pitie viac ako dvoch jednotiek alkoholu denne naopak kostiam škodí. Štandardne sa za jednotku alkoholu považuje tretinka piva, 1,5 decilitru vína alebo 40 ml destilátu. Ženy v staršom veku často trpia osteoporózou, čo je ochorenie kostného tkaniva, ktoré vedie k zvýšenej krehkosti kostí. Vedci hľadajú látky, ktoré by mohli pomôcť ženám udržať si pevné kosti i vo vysokom veku. Autori štúdie z univerzity v španielskom Caceres upozorňujú, že, samozrejme, nikomu neodporúčajú piť pivo na podporu zdravých kostí, ale na druhej strane zdôrazňujú, že fytoestrogény obsiahnuté v pive si zasluhujú ďalší výskum.
Do štúdie zahrnuli 1700 žien s priemerným vekom 48 rokov a ultrazvukom zmerali hustotu kostí u prstov. Výsledky porovnali s ďalšími faktormi, ako je váha, vek a pitie alkoholu.
Zistili, že ženy, ktoré si doprajú päť tretiniek piva za týždeň mali oveľa lepšiu hustotu kostí ako ženy, ktoré alkohol nepili vôbec. Ich zistenia zodpovedajú aj skorším výskumom, ktoré dospeli k záveru, že pitie v priemere ôsmich jednotiek alkoholu týždenne môže byť zdraviu prospešné, no zároveň zôrazňujú, že hranica medzi "zdravou" a škodlivou dávkou alkoholu môže byť veľmi jemná.
Foto: isifa.com
Ďalšie články
10.05.2012 10:42 Zdravé chudnutie v jednej krabičke - krabičková diéta16.02.2010 16:35 Optimisti vs. upchatý nos
18.01.2010 15:02 Nadváha ako celosvetový problém
15.01.2010 10:30 Nebezpečný spánkový deficit
13.01.2010 11:55 Paradentóza sa dá liečiť

































































































