Vlašské orechy na desiatu

Do zoznamu potravín, ktoré pomáhajú znižovať riziko vzniku rakoviny prsníka sa zaradili aj vlašské orechy. Obsahujú celý rad látok, ktoré spomaľujú rakovinové bujnenie. Prítomné omega 3 mastné kyseliny, antioxidanty a fytosteroly robia z vlašských orechov zdraviu prospešnú desiatu.

Výskumný tým z Marshallovej univerzity v Západnej Virgínii pri pokusoch použil laboratórne myši špeciálne vyšľachtené tak, aby u nich vznikol tento typ rakoviny. Za normálnych okolností sa u nich po piatich týždňoch objavoval nádor. Výskum spočíval v tom, že jednu polovicu myší kŕmili každý deň takým množstvom vlašských orchov, čo zodpovedá u človeka asi jednej hrsti a druhú polovicu bežným krmivom. U tých, čo kŕmili orechami sa rakovina psníka objavila menej často a nádory boli menšie ako u tých, ktoré kŕmili zvyčajnou stravou. Vedci predpokladajú, že to bude fungovať aj u ľudí. Štúdia tiež priniesla dôkaz o tom, že omega 3 mastné kyseliny sú ľudskému zdraviu prospešné aj iných smeroch, napríklad pôsobia aj ako prevencia srdcových ochorení. Skúste to aj vy s vlašskými orechmi na desiatu.

Foto: isifa.com


Bookmark and Share
 

Ďalšie články

27.03.2010 18:49 Očná gymnastika
16.03.2010 10:28 Riziko tetovania
10.03.2010 12:28 Dôsledná hygiena chráni
09.03.2010 22:11 Posilňovňa vs. plodnosť
04.03.2010 22:04 Sila jarnej prírody

Diskusia

Pridaj príspevok



späť

Móda ulice


Fashion people


Najnovšie

TV Štýl 24

 

Odporúčame

Anketa

Čo sa chystáte zaradiť do svojej jarnej garderóby?

 pletený kardigán spolu so stále aktuálnymi legínami (63)

 koženú bundu v kombinácii s mini a členkovými topánkami (61)

 džínsový outfit vo western štýle (59)

 trendový béžový trenčkot na šatách v štýle „first lady“ (71)


     Spolu: 254x