Riziká redukčných diét a rýchleho chudnutia

Možno aj vy patríte medzi tých, ktorí už niekoľkokrát v živote držali nejakú redukčnú diétu. Každý deň ste nervózne kontrolovali ručičku na váhe a nakoniec ste aj s vypätím síl úbytok hmotnosti dosiahli. Ale za akú cenu?

Okrem zdravotných a psychických problémov, ktoré vás sprevádzali, ani stratené kilogramy nevydržali dlhodobo. O niekoľko týždňov váha ukázala pôvodnej alebo dokonca vyššiu hodnotu. Rapídny úbytok kilogramov znamená ich rovnako rýchly návrat späť do bokov, stehien a čo je najhoršie aj na brucho.

Napriek všetkým negatívnym skúsenostiam znovu a znovu premýšľate nad najnovším zázračným hitom na chudnutie s odôvodnením, že teraz si už vysnívanú hmotnosť dlhodobo udržíte. Ryžová, mliečna, kapustová, Dukanova, South Beach ... všetko veľmi známe redukčné diéty, ktoré sú ale v drvivej väčšine dlhodobo neúčinné s množstvom vedľajších negatívnych účinkov.

Negatíva rýchleho chudnutia

Hlavnými negatívami redukčných diét sú nedostatočné zásobovanie organizmu potrebnými látkami, stiahnutý žalúdok alebo zápcha, bolesti hlavy, celodenná únava, podráždenie a nervozita. V niektorých prípadoch sa dostavujú aj depresívne myšlienky, anorexia a bulímia. Sústredenie sa na školské a pracovné povinnosti je pri redukčných diétach veľmi náročnou záležitosťou.

Nebezpečenstvá a riziká delenej stravy

Pri delenej strave vzniká nedostatok vitamínov a minerálov, predovšetkým vápnika, železa a vitamínov B, čo má za následok riziko vzniku osteoporózy, chudokrvnosti a ďalších zdravotných ťažkostí. Vo fáze, kedy telo prijíma iba bielkoviny, musí organizmus vykonávať tzv glukoneogenézu, čo znamená, že na získanie potrebnej energie premieňa aminokyseliny na glukózu. Pri tomto procese vzniká kyselina močová, ktorá je hlavnou príčinou choroby dna. Delená strava má negatívny vplyv aj na psychiku a môže viesť k chorobám ako bulímia alebo anorexia.

Negatívne účinky Dukanovej diéty

V prvej fáze Dukanovej diéty telo trpí nedostatkom cukrov a vlákniny. Je to zdravé? Určite nie. Cukor telo potrebuje ako zdroj energie, pre fungovanie všetkých orgánov a buniek. Vláknina je zasa dôležitá pre správne fungovanie čriev a vyprázdňovanie sa. Ďalšou nevýhodou tejto diéty je, že jej jedálny lístok neobsahuje dostatok vitamínov a minerálnych látok, preto ich musíte dopĺňať doplnky výživy. A čo je zdravšie pre telo? Syntetické doplnky výživy alebo vitamíny a minerálne látky, ktoré sa prirodzene nachádzajú v ovocí a zelenine? Ďalšou nevýhodou Dukanovej diéty je to, že v prvej fáze prijímate až nadmerné množstvo bielkovín, ktoré majú negatívny vplyv na obličky a kardiovaskulárny systém.

Riziká diéty South Beach

Aj diéta South Beach má svoje negatíva. Medzi najväčšie riziká diéty South Beach patrí veľmi nízke zastúpenie sacharidov, ktoré vedie k úbytku svalovej hmoty a veľké množstvo vlákniny môže spôsobiť žalúdočné ťažkosti. Ďalšími rizikami sú až príliš rýchly úbytok váhy a podobne, ako pri každej redukčnej diéte, veľké riziko jojo efektu, bulímie a anorexie.

Bookmark and Share
 

Ďalšie články

16.07.2012 23:43 Obávate sa nastávajúcej letnej sezóny? Dajte zbohom nadváhe!
27.03.2010 19:10 Na nádchu a alergiu morskou vodou
22.03.2010 13:48 Stačia dva poháre denne
25.02.2010 10:28 Očista pečene
26.12.2009 14:34 Káva proti cukrovke

Diskusia

Pridaj príspevok



späť

Móda ulice


Fashion people


Najnovšie

TV Štýl 24

 

Odporúčame

Anketa

Čo sa chystáte zaradiť do svojej jarnej garderóby?

 pletený kardigán spolu so stále aktuálnymi legínami (69)

 koženú bundu v kombinácii s mini a členkovými topánkami (66)

 džínsový outfit vo western štýle (62)

 trendový béžový trenčkot na šatách v štýle „first lady“ (74)


     Spolu: 271x