ZDRAVIE
utorok, 09.06.2009
Muzikoterapia pomáha veľkej časti pacientov zmierniť ich chronické bolesti. Tvrdí to štúdia, ktorú vypracovali odborníci z nemeckého Heidelbergu. Podľa šéfa tímu expertov Thomasa Hilleckeho existuje niekoľko terapeutických metód, ktoré sú založené na hudbe. Ich účinnosť sa už otestovala.
celý príspevok...pondelok, 01.06.2009
O pive sa toho popísalo už veľa, ale najnovšie informácie v súvislosti s pivom, ktoré sa objavili v Čechách, kde je pivo niečo ako kultúrne dedičstvo, hovoria o súvislostiach, ktoré sú viac-menej nové. Napríklad, že priemerné pitie piva znižuje riziko kardiovaskulárnych ochorení. Je to preukázané, aj keď na druhej strane lekári dodávajú, že to neprospieva mozgu, pečeni alebo slinivke brušnej.
celý príspevok...utorok, 26.05.2009
Svetová gastroenterologická spoločnosť (WGO) v spolupráci so spoločnosťou Danone pri príležitosti Svetového dňa trávenia vydala 10 odporúčaní, ktoré môžu pomôcť predchádzať ochoreniam tráviaceho traktu, akým je aj syndróm dráždivého čreva (IBS). Práve na syndróm dráždivého čreva je zameraný tohtoročný Svetový deň zdravého trávenia, ktorý pripadne na piatok, 29. mája 2009.
celý príspevok...sobota, 23.05.2009
Sedem úspešných slovenských speváčok sa stretlo, aby naspievalo spoločnú pieseň na podporu charitatívneho projektu AVON proti rakovine prsníka a na pripravované podujatie AVON POCHOD proti rakovine prsníka, ktorý sa uskutoční prvýkrát na Slovensku - 20. júna 2009 v Bratislave.
celý príspevok...štvrtok, 21.05.2009
Dlhodobý výskum, ktorí uskutočnili experti zo Stanfordovej univerzity v Kalifornii dokázal, že u ľudí nad päťdesiat rokov pravidelný beh znižuje pravdepodobnosť úmrtia o viac ako polovicu. Doktor James Fries sa domnieva, že rovnako blahodárny efekt by mali aj iné druhy pravidelného a intenzívneho cvičenia, ale u behu je to exaktne potvrdené.
celý príspevok...utorok, 12.05.2009
Až dvadsať percent Slovákov trpí neznášanlivosťou mliečneho cukru a zažíva problémy po konzumácii mlieka. O tomto probléme u nás prevláda minimálna informovanosť a tak aby sa situácia zmenila, aby sa ľudia o svojom probléme dozvedeli čo najviac, vzniklo združenie Intolerancia laktózy.
celý príspevok...utorok, 05.05.2009
Podľa dostupných údajov trpí v Európe Alzheimerovou chorobou 6,1 milióna ľudí a odhaduje sa, že do roku 2050 bude počet pacientov s týmto ochorením dvoj- až trojnásobný. Aj keď toto ochorenie zatiaľ nie je možné úplne vyliečiť, v súčasnosti dostupná terapia dokáže jeho progresiu výrazne spomaliť, a tým zabrániť devastácii osobnosti chorého a priniesť pacientovi a jeho rodine vyššiu kvalitu života.
celý príspevok...štvrtok, 30.04.2009
Farmaceutické laboratóriá La Roche-Posay pri príležitosti úctyhodného výročia, ktorým bolo 400 000 realizovaných liečebných procedúr v týchto slávnych francúzskych kúpeľoch, tento rok prichádzajú s limitovanou ediciou základného piliera značky La Roche-Posay – termálnou vodou.
celý príspevok...štvrtok, 23.04.2009
Do zoznamu potravín, ktoré pomáhajú znižovať riziko vzniku rakoviny prsníka sa zaradili aj vlašské orechy. Obsahujú celý rad látok, ktoré spomaľujú rakovinové bujnenie. Prítomné omega 3 mastné kyseliny, antioxidanty a fytosteroly robia z vlašských orechov zdraviu prospešnú desiatu.
celý príspevok...štvrtok, 16.04.2009
V tomto roku si AVON pripomína 11. výročie vzniku projektu AVON proti rakovine prsníka. Za 11. rokov jeho existencie sa predajom špeciálnych symbolov vyzbieralo viac ako 1 mil. € (30 126 000 SK), pričom tieto finančné prostriedky boli použité na podporu veľkého množstva projektov v oblasti prevencie, šírenia osvety, vzdelávania, kúpu operačnej techniky, kúpeľných pobytov pre ženy s rakovinou prsníka a mnoho ďalších aktivít.
celý príspevok...